Pierwsze plakaty reklamowe w świecie kina

Historia plakatów jest bardzo silnie związana z historią kina, ponieważ pierwsze plakaty reklamowe powstawały właśnie w celu zachęcenia przechodniów, aby zainteresowali się aktualnym repertuarem kina lub teatru. Sztuka polegająca na projektowaniu i późniejszym drukowaniu takich plakatów, była dostępna dla nielicznych, a wiele z minionych dzieł plakatu uważanych jest za dzieła sztuki.

Gdyby nie rozwój kinematografii i jej popularyzacja nie wiadomo, w jakim miejscu i stanie byłby obecnie druk plakatów reklamowych i umiejętność ich projektowania. Obecnie jednak możemy cieszyć się wieloma nowymi, innowacyjnymi bądź skandalizującymi plakatami, które wchodzą do kanonu kultury, powszechnej świadomości społecznej lub po prostu mają za zadanie reklamować wydarzenie, towar czy usługę.

Projektowanie a druk plakatów reklamowych

O ile niegdyś projektowanie i druk plakatów reklamowych wykonywane były często w tym samym miejscu, o tyle dzisiaj trudno jest łączyć jedno z drugim. Za projekt plakatu najczęściej odpowiada artysta bądź agencja reklamowa, którzy zostali zatrudnieni do przygotowania propozycji aranżacji graficznej jakiegoś tematu, produktu albo usługi czy wydarzenia.

Kina przykładowo otrzymują już dzisiaj różne wersje plakatów, ulotek itp. od dystrybutora, dystrybutor z kolei w innym miejscu zamawia przygotowanie projektu całej kampanii promocyjnej filmu, a gdzie indziej zleca druk plakatów reklamowych według uzyskanego projektu. Wszystko to sprawia, że drukarnie i firmy oferujące profesjonalny wydruk wielkoformatowy i nie tylko – plakatów reklamowych – mogą liczyć na nieustające zamówienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *