Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w sklepie online – czy to dobry pomysł?

Czy wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w sklepie online ma sens? Czy powinniśmy zdecydować się na takie działania? A może jednak to tylko strata czasu i pieniędzy? Nasz tekst pomoże Ci rozwiać wszystkie wątpliwości, więc koniecznie zapoznaj się z jego treścią!

Jakie produkty mogę pokazać w rozszerzonej rzeczywistości?

Rozszerzona rzeczywistość daje nam bardzo szerokie możliwości, a to oznacza, że będziemy w stanie wykorzystać ją do pokazania wielu różnych produktów. To właśnie rozszerzona rzeczywistość może być przez nas wykorzystana do pokazania niewielkich urządzeń AGD, domów, mieszkań, czy hal magazynowych. To jednak dopiero początek, ponieważ rozszerzona rzeczywistość idealnie sprawdza się także do pokazania produktów sklepów internetowych i to bez względu na to, co sprzedajemy. Szybko pokażemy dekoracje, samochody, odzież, obuwie, torebki, czy inne produkty. Jedynym ograniczeniem pozostaje waga modelu, ponieważ powinna ona ograniczać się zaledwie do kilkudziesięciu MB.

Z jakimi kosztami wiąże się wdrożenia rozszerzonej rzeczywistości?

Koszt wdrożenia rozszerzonej rzeczywistości do sklepu internetowego zależy od wielu różnych czynników. Na pewno istotne znaczenie będzie mieć zakres współpracy z firmą, która specjalizuje się w tworzeniu modeli 3D. Jeśli mamy w planach samodzielne działania i jedyne, czego oczekujemy, to dostępu do specjalistycznej platformy, to możemy spodziewać się niższych kosztów.

Jeśli będziemy potrzebowali wsparcia przy stworzeniu modeli oraz implementacji na stronę, to już koszty będą o wiele wyższe, ale na pewno wszystkie prace przebiegną o wiele sprawniej. Nie bez znaczenia pozostaje również to, ile modeli zamierzamy stworzyć. Jeśli rozszerzona rzeczywistość ma być przez nas wykorzystana przy większej ilości produktów, to zwykle trzeba liczyć się z indywidualną wyceną. Istotne znaczenie ma tutaj również to, na czyje wsparcie postawimy.

Zwykle najlepsze ceny zapewniają profesjonalne firmy, więc wystarczy skupić się na ich ofercie, by uniknąć nadwyżki kosztów.

Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w sklepie internetowym – warto, czy nie?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się formalnością, ponieważ widać, że wdrożenie rozszerzonej rzeczywistości do sklepu internetowego może okazać się bardzo dobrym pomysłem. Nie dość, że jesteśmy w stanie stworzyć wizualnie praktycznie wszystkich produktów i przedstawić je klientom w realistyczny sposób, to jeszcze nie musimy z tego tytułu ponosić wysokich kosztów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *